Aviation Dictionary
استارتی که باعث افزایش بیش از حد درجه حرارت موتور میشود.
استارت داغ در موتورهای توربینی ، حالتیست که استارت با چرخش طبیعی موتور اتفاق می افتد اما دمای اگزوز از حد تعیین شده فراتر میرود و این معمولاً به دلیل مخلوط سوخت غلیظ و یا وجود بیش از حد سوخت در محفظه احتراق اتفاق میافتد. برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور باید بلافاصله سوخت موتور قطع شود. چون طولانی شدن این حالت میتواند به توربین و محفظه احتراق صدمه جدی وارد کند. جمع شدن سوخت در محفظه احتراق میتواند بعلت یک استارت ناموفق بوجود آمده باشد و احتمال بروز hot start در استارت بعدی زیاد است. معمولاً برای جلوگیری از این حالت بعد از استارت ناموفق و نیمه کاره بهتر است که یک کرنک انجام شود و بعد از رعایت زمان مناسب استارت بعدی زده شود.
hot start In gas turbine engines , a start which occurs with normal engine rotation , but exhaust temperature exceeds prescribed limits . This is usually caused by an excessively rich mixture or excessive fuel in the combustion chamber . The fuel to the engine must be terminated immediately to prevent engine damage .Prolonged exposure can cause serious damage to the turbine and combustion chamber. Fuel accumulation in the combustion chamber can be caused by a failed start and the possibility of a hot start at the next start is high. Usually, to prevent this situation, after an unsuccessful and aborted start, it is better to do a cranking and then observe the appropriate time for the next start.